Az ALTEO kutatása szerint a befektetési forma kiválasztásánál a zöldszempontok majdnem annyira fontosok egy vállalat megítélésében, mint az, hogy hogyan bánik a munkavállalóival
A fenntarthatóság fokozódó jelentőségét jól érzékelteti, hogy a legértékesebb amerikai nagyvállalatokat tömörítő S&P500 indexhez tartozó cégek közül is azokat értékelik többre a befektetők, amelyek a zöldszempontok szerint is hatékonyan működnek. Nem véletlenül kapcsolunk mi is magasabb fokozatba az idén harmadik alkalommal megjelenő integrált jelentésünkkel (LINK): mint újgenerációs energiaszolgáltató ESG-alapú minősítést szeretnénk kiérdemelni.
A magyar lakosság környezetvédelemhez kapcsolódó ismereteit és magatartását térképeztük fel az ALTEO Fenntarthatósági Barométer alapját képező reprezentatív országos kutatással[1], amely kitért a válaszadók pénzügyekkel összefüggő attitűdjeire is. Amint az várható volt, az emberek a kincstárjegyeket és állampapírokat (a megkérdezettek 72%-a említette ezeket), a lekötött betéteket és megtakarítási számlákat (70%), illetőleg az előtakarékossági számlákat (64%) ismerik a leginkább a befektetési módozatok közül. Népszerűségben a lekötött betét és a megtakarítási számla vezet: ezeket a megkérdezettek 44 százaléka használta már, megelőzve az előtakarékossági számlákat (31%) és a megtakarítási célzatú biztosításokat (28%).
A befektetés kiválasztásának fontossági sorrendjét egyébként a nyereségesség szempontja vezeti (55% tartja döntőnek), a második helyen pedig az áll, hogyan bánik az adott cég a munkavállalóival (48%). A válaszadók nagy többsége, 85 százaléka állította azt, hogy előnyben részesíti a fenntarthatóságot is figyelembe vevő pénzügyi termékeket.
„A fenntarthatóság 2008-as indulásunk óta elkísér minket minden üzleti döntésünkben” – mondja ifj. Chikán Attila vezérigazgató, aki szerint a 2024-ig tartó beruházási programunk céltudatos és határozott folytatása mellett ebben az évben az elsődleges prioritások közé tartozik az ESG szempontok minél erőteljesebb érvényesítése a vállalat működésében.
[1] A 20-65 éves, internetező magyar lakosság körében 2021 januárjában végrehajtott felmérést a MicraMR végezte 1000 fős mintán. A kutatás nemre, korra, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív.